fredag 2 januari 2009

Tygbyte och sykurs...

...var jag på dan innan nyårsafton.
Har ju precis köpt mig en ny BabyLock som jag behövde tips o trix med. Så eftersom Babushkadockan är expert o t.o.m. håller kurser på Stockholms Sycenter så fanns det väl ingen mer lämpad än min goa trevliga väninna att guida mig i den nyöppnade Overlock och Coverlock världen. Passade på att ta med mig Hugo som är "gammal" polare till hennes son. Tog även med mig en bunt tyger som jag inte kände att jag behövde. Kul att få lite annat o nytt som inspiration... Vad hon fick kan ni läsa här. Här kommer min del av bytet...

Oranga kaniner från jnydesign, brun o ljusblå randig trikå från E-Slöjd, Cartoon inspirerad trikå - så ball tycker jag, men Babushka... typ kräktes av trötthet på detta tyg.
Mintgrön piké, afrika-inspirerat, svart-vit viscosetrikå o en bit blå trikå... Det afrikainspirerade tyget ska bli en sjysst klänning till sommaren.

O sist men INTE minst. Detta underbara påbörjade retroset, utsvängda hängselbrallor o jacka, i lätt stretchigt sammetsmaterial. Bara att sy färdigt så kan Olle ha det om några månader.

2 kommentarer:

vouffen sa...

Hej!
Fina kläder du syr :) !!!
Du vet möjligtvis inte vart man kan köpa sånt där coolt serietidningstyg eller vad man ska kalla det...?
Mvh Åsa vouffen

HugOlle sa...

Tack tack! Har fått det tyget av babushkadockan o vet tyvärr inte var hon har fått tag på det. Tror även det var ett tag se hon köpte det så det kan nog bli svårt att få tag på tyvärr... Men jag ska kolla med henne o återkomma i ärendet! Mvh Anna