måndag 5 januari 2009

Milda Mathilda!

Ja det kan man säga om detta "lätta" projekt. Skulle bara svänga ihop ett par tights till Mathilda. Men jag tyckte det blev så ensamt så jag bestämde mig för att göra en enkel tunika till. När man tänker så, så blir det annorlunda. Tyckte för det första att tunikan såg väldans kort ut trots att den var urklippt i storlek 98. Så någon vikfåll blev det inte utan jag exprimenterade med den nya BabyLocken o gjorde nåt som liknar en rullfåll. Sen hade jag missat att sy ihop en liten bit på slutet av ena ärmen och när skulle gör detta på overlocken så kom tydligen den andra ärmen emellan o fick ett jättehack! Konstigt nog började jag inte gråta utan började nästa hysterigarva. Var på väg att kasta den i soptunnan...men hejdade mig, klippte av ärmarna o gjorde en 3/4 ärm med mudd istället. Tur att detta är en present. Skulle inte våga ta betalt för detta katastrofarbete. Hoppas Mathilda vill använda den ändå..?

Tunikan före....

...och efter...

Det "lilla" hacket!

Ett par felfria tights.

Tyg: MG Tyger och det lila från Dolly's Tyger
Mönster: Ottobre

10 kommentarer:

Botilda sa...

Stackare! Men resultatet ser fint ut och du har ju en toppenmaskin, så vad gör det väl att få sy några sömmar extra ;-)

Mysebo sa...

Jag tycker att tunikan blev snygg, med kort arm!

Mimmi sa...

Tunikan blev ju hellyckad till slut iallafall. Ibland är det lätt att ta till gråten när man misslyckas men ett asgarv hjälper bättre ;-)

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hej. Vad gör man i sånna ögonblick. Oftast blir man ju bara helt galen. Men du lyckades ju få till det riktigt bra. Ärmarna blev snyggare med mudd än utan, tycker jag.
Kramar från Cecilia

Anonym sa...

Hej! Anna:-) Det blev ju jätte fint:-) du är så fiffig och gullig, SNYGGT&SÖTT:-). Har nu hittat dig köpte en ny data i mellandagarna för min andra orkade inte mer och där hade jag dig på favvisar, fick googla dig så jag kan lägga dig på favvisar igen:-). KRAM/ Maria

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hej. Vill bara tala om att du fått en award hos mig. Välkommen in och hämta.
Kram Cecilia

Heimlaga sa...

Strongt att inte tappa humöret! Overlocken är bra när man syr rätt och den funkar, men blir det fel så blir det FEL!

AMDAdesign sa...

klart hon får beställa med =) alla som älskar velour är välkomna =D Håller tummarna för att tygproverna dyker upp i morgon för i dag kom de tyvärr inte.
Tycker oxå den blev bra med kort ärm

Anonym sa...

TACK ANNA!! Det dök upp ett paket här idag:-) blev glatt överraskad, jätte fint set, Matilda blev glad och Douglas kännde igen det på engång från bilderna. Du är bäst Anna:-)/Kram från oss familjen Andersson.

HugOlle sa...

Det var så lite... Ser fram emot en livebild! :-D