lördag 31 januari 2009

En färgklicks-beställning


Förlåt Anne att detta tog sån tid att få ihop. Kläderna var egentligen färdigsydda för två veckor sen. Men sen när tryckknapparna skulle i så var lögn i helsike att få dit dem med min tång (inköpt på Panduro). Det ville sig inte... till sist fick jag spel o la det åt sidan i väntan på lön så jag kunde köpa en ny riktig Prym-tång. Beställningen från Bibbi's textil anlände igår så nu sitter knapparna äntligen! på plats.

Mönster: Byxor från Ottobre och Body från
Yrväder
Tyg: Gåvotyg från grannar (byxor), landskapstyg från Jofotex, regnbågsrandigt från Stoff & Stil och det röd/orange randiga från Trikå-Eva

4 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vad fina alla kläderna var, älskade speciellt byxorna, galen in såna tyger!!!=)

Lallis sa...

Vilka fina kläder du sytt, byxorna var ju hur härliga som helst! Jag har också haft en tång från panduro men den är ju helt värdelös och är nu också stolt ägare till en prymtång. Har bara testat med en knapp men jag måste säga att den verkar faktiskt superbra :)

Hello sa...

Åh vilken härlig beställning!! Kläder att bli glad av!

Anonym sa...

åhhhh!!! vad fina de blev! Oliver kommer att springa omkring här hemma i kläderna och skina som en kung! Tack underbara!!!!