fredag 9 januari 2009

Sy Retro Helg!

Härmed välkomnar jag syintresserade tjejer (eller killar om det nu råkar finnas?!) till en Sy Retro Helg! Passa på att komma iväg en hel helg o toksy med andra sygalna tjejer. Få tips o idéer från varann. Alla é ju olika duktiga på olika saker.... Ta med din/a symaskin/er, retrotyger o joina! Sy vad du vill i retroanda.

Helg: Fredagen 1.a maj kl. 10.00 till och med Söndagen 3:e maj kl 17 (ca)
Plats: Lillhagsvägen 26, Bandhagen (Stockholm)
Antal deltagarplatser: 8 st (8 bokade i dagsläget, men 2 st är lite osäkra så anmäl ändå om ni vill så lägger jag er på reservlistan.)
Kostnad: 60 kr/pers (för fika etc)

Det kommer att finnas Svenska Mönster till försäljning. Gå gärna in på deras hemsida o titta så kan Babushkadockan ta med det som du är nyfiken på.

Tillägg 28/1:
SyCenter kommer att låna oss Overlockmaskin, trådrullar o kanske en press.

Först till kvarn gäller!

Att tänka på:
Det finns pentry och toalett i lokalen. Ta med lunch om du vill, annars är det 10 minuters promenad till affär, McDonalds eller pizzeria/kebab.

Om det finns intresse kan vi mötas upp någon helg innan o leta retrotyger. Tipsa gärna om loppisar eller bra retro shopping ni som vet.

Deltagarlista:
HugOlle
Babushkadockan
Katarinas Kreativa Sida
Busiga Ungar
Tilde Textil
Kånkarong
ManMade
Rino

Reservlista:
s n o r k
Hello
familjenM

13 kommentarer:

Katarina sa...

Jag vill gärna vara med! Måste bara kolla barnvakteri innan jag kan säga säkert.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hej. Klart man inte kan missa detta tillfälle. Jag kommer helt klart. Ska bli himla kul.
Kram Cecilia

Botilda sa...

Å, vad roligt att ni ordnar en syhelg! Jag skulle jättegärna vara med, men är lite osäker på helgen.

Kånkarong sa...

Det här är ju "right on my doorstep" i princip så då måste man ju komma! Kul! Är det i er föreningslokal?

Lilla Gryn sa...

Åhh, det låter ju superkul!! Synd att jag är lite för mycket ammande mamma + att jag inte alls bor i Stockholm. Men om jag hade och, om jag inte hade ammat så hade jag jättegärna varit med. Synd, synd....

men kanske kan det bli en till helg till hösten eller sommaren?

Jes sa...

Jag hänger gärna på :)

HugOlle sa...

Va kul att så många vill komma! Lägger in er på listan! :-D Och ja det är i vår föreningslokal. Inte enormt stor men gratis o fräsch!

rino sa...

låter roligt, jag är gärna med om jag får plats

Babushkadockan sa...

Oj vad fort det gick att få till deltagare! Det var inte många timmar sedean jag låg i badkaret och vi pratade om det:-)
Jag bara längtar till dess!

krajamaria sa...

Vilken rolig idé! Synd för mig att jag bor 60 mil från er...

snork sa...

Jag är gärna med om det finns plats!
/Linn

Anonym sa...

Vilken kanon ide! Men ajg bor uppe i Boden så det blir lite långt. Men varför inte fixa en sy dag/helg här uppe. Är det någon som är sugen? // Inger

Anonym sa...

Hej Anna. Jag hittade just din blogg.
Det var jag som köpte strechfrotté av dig genom sysidan.
Tack så mycket för den. Jag har redan hunnit sy en tunika till dottern med mönster från senaste Ottobre. Tyvärr blev den väldigt bred, vilket jag borde förstått eftersom det alltid blir det med de mönstren :)
Jag ska nog justera mönstret lite och göra ett nytt försök. Det blev i alla fall kanonsnyggt med vita muddar och kantband till det oranga tyget.