tisdag 2 december 2008

Prickig klänning

Det här är en present till en liten tjej. Vågar inte avslöja vem då mamman kanske läser bloggen. Ärmarna var lite halvnepiga. Fick klippa om en o sy om då jag körde för tajt med snodden på ena ärmen. Sen när den var typ helt klar så hade en bit av överdelen (på baksidan) blivit insydd i linningen. Sprättade o då BLEV DET ETT HÅL!!! Arrrghhhh!!! Lappad ihop med en knapp o för att balansera det hela fick det bli en knapp till. Snacka om nödlösning. Men bättre en knapp än ett hål. Hoppas på en livebild senare. Blev faktiskt jättenöjd med klänningen o syr gärna fler då den va så söt o relativt lätt att sy.

Mönster: Ottobre
Tyg: MG Tyger, mudd från E-Slöjd

7 kommentarer:

Botilda sa...

Jättefin och lite extra Mimmi Piggig med de röda knapparna! (Det där är ett av mina favoritmönster - anledningen till att jag köpte Ottobre första gången.)

Annelie sa...

ÅÅÅÅ, vad snygg! Tycker det blev coolt med knapparna, man kan aldrig tro att det är en nödlösning. Hoppas det blir en livebild på bloggen framöver.

Anna-Snoddas sa...

Jättesöt! :)

Helena sa...

Jättefin, gillar tyget! När jag skulle sy sådan här ärmar och sy fast resåren fick jag hjälp av äldsta dottern, hon fick sitta på andra sidan symaskinen och se till att resåren var spänd...

Bustråden sa...

Fin klänning , blev ju fint med knapparna!

Strömming sa...

Vad söt den blev! Knapparna blev ju riktigt fina!!

Gulligan sa...

Sö söt!!!