måndag 15 december 2008

Julklappar till mig själv!!


Nu har Babushkadockan övertygat mig... Efter sina bloggade tips...
Så om jag har tur o allt funkar så kan de här två juvelerna snart flytta hem till mig. Kapitalet är säkrat...det är bara ett sjysst paket-pris från SoS Symaskiner som saknas. Ska hur som helst byta upp mig från min nuvarande Janome Jubilee 85 till en Janome Memory Craft 5200! Man har ju bytesrätt inom ett år, men då min maskin lyckats få sig några törnar av min sax (har det trångt i min syvrå!) så kanske det blir ett litet? avdrag. Får lägga emellan 2000 och det kan det vara värt! Då denna maskin lättare klarar av tunnare tyger tack vare en fiffig stygnplåt. Sen har den 3 fonter (Jubilee'n hara bara en) o sen finns det bl.a. en söm med bilar (ett måste för en mamma till två killar!). Automatisk trådspänning samt trådkniv till undertråden med mera med mera! Denna maskin är iaf bokad o ska antagligen hämtas (bytas) nu på söndag!

Sen har vi maskin nummer två. Önskad sen länge!! (egentligen bara i ca 8 månader men det käääns som en eeevigheeet!) O då jag redan bestämt mig för att byta upp mig så försökte jag whela o deala till mig ett sjysst pris på BabyLock Evolve. Även denna varmt rekommenderad av min sy-guru-väninna-Babushkadockan. Tänk vad trist mitt sy-liv hade varit utan henne (o billigt! *ler*). Fick ner priset med 10% inklusive 5 st pressarfötter (rynkfot, pärlfot, passpoalfot o två till). Men försökte få ner det med 20%. Hon skulle räkna fnurla o återkomma. Hoppas på lite lite mer rabatt...he he. Håller tummarna!

PS. Ursäkta mitt dåliga bloggande på senaste tiden. En ANNA-n har ju numer gått tillbaks till skrivbordet - heltid! Pappas tur att vara föräldraledig. Så sytiden har drastiskt minskat! Men med två nya maskiner i huset kommer det nog inte finnas mycket till ursäkt för att hamna i soffan framför TV:n! *smajl*

2 kommentarer:

Babushkadockan sa...

Roligt! Snart har hela gänget samma maskinpark. Båda maskinerna är underbara 5200 syr som en dröm, den matar så fint... (Nadja slog till i helgen)
Babylocken är bara overlockarnas Rolls Royce, jag bara väntar på att det ska komma en lika bra vanlig maskin (du vet där man slipper ställa in trådspänningar).

Botilda sa...

Grattis! Det är ju inte ens en vecka sedan jag insåg att det var en Babylock jag ville ha, så än är det inte så synd om mig... Du får berätta hur den är att sy med, så kanske jag får ihop pengar till den lite snabbare ;-)