måndag 22 december 2008

HugOlles maskinpark

Nu har två nya älsklingar flyttat hem till HugOlles sy- och knåparskrymsle! Som nämnt i tidigare inlägg så var jag rädd att de inte ville byta in min Janome Jubilee mot en Janome MC 5200. Men det gick bra! Hipp hurra! Dessutom fick den en kompis. En BabyLock Evolve.

Skulle ha åkt till min vän Babushkdockan igår för en liten introkurs på Evolven. Meningen var att Hugo (snart 4) skulle följa med, då Babushkdockans som Tweety (kallad) är lika gammal som Hugo. Vi gick t.o.m. i samma föräldragrupp på den tiden jag bodde norr om stan. Men det blev inställt då Hugo fick feber i lördags. Han frisknade dock till på söndagen men jag mådde tveksamt. Men jag kunde ju inte låta bli Evolven ändå o fick för mig att trä den på egen hand igår. Kan inte va så svårt tänkte jag...det finns ju manual. Var ytterst noggrann när jag trädde den men den vill inte sy som jag ville. Så då fick Babushka... rycka in..igen. Som tur var såg hon vad som var fel (efter att ha tittat på foton hur jag trätt)! Så nu är båda maskinerna trädda o provade o jag bara myser o njuter.

Nu är det bara tiden o orken som saknas. Jobbar som en myra o däremellan snyter jag en snart julröd näsa.... Det är bara att sätta på ett par renhorn så tar jag Rulles plats på julafton...

1 kommentar:

Villa Nystuga sa...

Säger bara WOW!!! Avundsjuk? Nä, inte det minsta ;)