lördag 27 december 2008

Påfyllnad i Olles garderob

Nu så är äntligen den tillklippta högen färdigsydd. Va snabbt det gick med en riktig Overlock-maskin. Det ska bli kul att börja klippa till lite nya grejer. Beställningar och annat står på tur...

Röda velourbyxor och matchande landskapströja. Passade Olle som smäcken!
Tyg: Stoff & Stil, Jofotex
Mönster: Ottobre
Randiga plyschbrallor o turkos T-shirt.
Tyg: Nea Nobelle, Stoff & Stil
Mönster: Ottobre
Mossgröna velourbrallor, Brun & Grönrandig body, Randig T-shirt, Flodhäst T-shirt
Tyg: Nea Nobelle, Stoff & Stil, Nea Nobelle, E-slöjd
Möster: Ottobre, Body/Yrväder
Oranga stretchfrotté brallor, Landskapsbody, Regnbågsrandig Body
Tyg: Stoff & Stil, Jofotex, Stoff & Stil
Mönster: Ottobre, Yrväder

7 kommentarer:

Mysebo sa...

Vad fint det blev av den tillklippta högen. /Susanne

Lilla Gryn sa...

Vad fint och vad mycket!!
Jag ska väl själv ta mig ur soffan och börja gör lite nytta snart, har legat lite lågt senaste tiden,förkylningar,jul och sånt ;-) Men det är skönt att se att ni andra håller värmen uppe. God fortsättning och gott nytt år!!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Ojoj, vilka fina kläder han fått. Han kommer att bli hur snygg som helst. Kram på er. Cecilia

Babushkadockan sa...

Vilka fina saker du fått till, jag måste också ta mig i kraget och börja sy ihop lite.

lilla hjärtat sa...

Å, vilka fina kläder det blev av tyghögen. Bara djungelbyxorna jag saknar ; ) Varje gång jag kikar in hos dig är jag säker på att få se dem, hahaha. De får nog vänta till våren här.

HugOlle sa...

Lilla hjärtat..
Ska erkänna att allt inte är sytt. Det ligger ett par tillklippta skjortblusar kvar i högen. Dessa belv inte sydda då de två jag sytt blev för små. Men de ska nog knåpas ihop o läggas ut för försäljning! Därbland en skjortblu i djungeltyget. Har inte klippt till några brallor i det tygt ännu. Men som du sa det får nog bli ett par vårbrallor! :-D

Hello sa...

Åh, så mycket fint! Flodhästtyget var ju underbart (och nytt för mig!)