onsdag 6 augusti 2008

Mys-set till mamma

Behövde lite sköna kläder som man öven kunde visa sig offentligt i. Så det blev ett par omarbetade jazzbyxor från Ottobre som kortades av o fick mudd nertill samt en klänning i randig trikå. Jag snodde modellen från en favorit meandi klänning som jag gjorde lite längre o inte fullt så tajt. Färglatt o superskönt. sammanfattning...jättenöjd. Särskilt med byxorna. De satt som en smäck o är mina nya favoriter. Så det blir nog fler i samma modell, eventuellt med full benlängd.

Tyg: Orange stretchfrotté från Stoff & Stil & Eisertrikå från "trikå-Eva"
Mönster: Byxor - omarbetat Ottobre, Klänning: kopierat o omarbetat från meandi

Bra: Blev nöjd med v-ringningen (min första) på klänningen. Byxorna blev bara sååå bra o sååå sköna.
Dåligt: Inte helt nöjd med ärmen på klänningen. Funderar på att göra om den. Samt även kanske korta av klänningen på längden. Den som lever får se...
Orange från topp till tå...


Byxor med nedvikt mudd-linning

...och med uppvikt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser både snyggt och skönt ut. Härlig färgkombination.

Lillen&Jag sa...

Vilka härliga färger, och byxorna ser så mysiga ut!