måndag 25 augusti 2008

4 färgglada bodys

Puh säger jag bara! Tänkte i min enfald att jag lika gärna kunde klippa till 4 st bodys istället för bara en åt gången. Den första gula bodyn jag gjorde gick jätte bra, men dessa var en annan story...

Kan sammanfatta med en liten sång (mel: Han e min soldat)

Den bruna fick avig ärm o fick kantas om
Den röda fick olik bredd på banden runtom
Men det gör detsamma han får ha dem ändå
med fina retrobrallooor

Den oranga för liten men ändå för lång
Den gröna blev bak o fram dessutom för trång
Men det gör detsamma för jag har gjort dem själv
i mitt lilla syrum

Tyg: Jonic Textilimport, Stoff & Stil, Trikå-Eva
Mönster: Ottobre 5/2006

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka fina kläder du har börjat göra nu, byxorna ser jättemysiga ut :)

Anonym sa...

haha, lyckad sång! Och bodysarna SER fina ut iallafall!

Gulligan sa...

;-):-) ;-)
Ser fina ut ändå!!!

sygryn sa...

Ha ha ha, tur stt msn kan skoja när det blir tokigt. De ser i alla fall jättefina ut!/Malin

Roblin sa...

*fniss*
vilken rolig sång och det ser inte ut som att det är något fel på bodysarna.

Fina saker du syr - har lagt till dig på bevakning. För här ska också börjas sys! :-)