söndag 3 augusti 2008

Blommiga pösbyxor o T-shirt



Detta är en försenad present till en 2-årig tjej här i huset. Hon e liten o jag sydde plaggen i Stl 86/92 så jag hoppas det passar. Jag tror det. Sydde extra långa muddar både i midja och ben. Blev jättefint tycker jag iaf. Ska sy likadan byxor i ett annat retrotyg till Olle. Tyckte de var skitballa. O dessutom superlätta att sy.

Tyg: Traderafynd och gul trikåstuv o mudd från Dolly´s Tyger.
Mönster: Omarbetat Ottobre (byxor) & Ottobre 3/2008 (T-shirt)

Bra: Älskar den gula färgen o stilen på byxorna. Kul att det blir fint fast man prövar nåt nytt.
Dåligt: Det blev mycket byta nål o fot på symaskinen (mellan overlock o tvillingsöm).

4 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Vilka underbara färger på plaggen :) Hoppas att de passar bra på tjejen

Kånkarong sa...

Färglatt och härligt!

Anonym sa...

Vilken härlig gul färg, skulle min tjej älskat...jättefint!

Jonglören sa...

Vilken härligt inspirerande blogg jag hittat här! Måste fråga om det är bomullsväv du syr puffbyxorna av?