torsdag 7 augusti 2008

Kapphelgen närmar sig

Har anmält mig till Kapphelg hos Babushkadockan. Har dock valt att sy denna modell istället för de föreslagna. Fyndade mönstret (Svenska Mönster) på Sycenter på Götgatan (3 st för 250:- - ordinarie 150:-/st). Kanske har jag tagit mig vatten över huvudet men vill gärna sy nåt jag verkligen känner att jag vill använda.

Vill sy den långa modellen, med spetsig luva o duffelknappar.

Har dock problem att välja tyg. Det står mellan dessa två...
1. Grå ullbouclé
2. Svart mellanräfflad manchester
Jag lutar mer åt den grå ullbouclén men den är ju också 3 ggr dyrare.

Sen kommer vi till fodret. Vad välja? Hjälp! Vill även ha ett kul tyg i luvan. Som vit/svart kopäls, men den passar inte till den grå ullbouclén (tycker jag). Andra förslag?

Problemlista:
1. Välja yttertyg
2. Välja foder
3. Välja tyg till luvan
4. Var hittar jag duffelknappar?
5. Kan jag sy denna utan overlockmaskin?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag röstar på den gråa ull bouclén med limefärgat foder i kappa och luva :) om du nu inte redan bestämt och beställt... :)