måndag 18 maj 2009

Turkosa flodisar till en liten Lucas

Det här är en beställning av mina bästa väninnas granne till sitt barnbarn som han är mäkta stolt över. Det är nog för stort för tillfället men bättre för stort än för litet. Det är den första lekdräkten och även solhatten som jag syr. Blev riktigt nöjd faktiskt

Solhatt har jag redan fått ny beställning på - av min son. Han vill ha en med gröna elefanter och orange färgat foder. Ska bli Hugo!! (Så klart ska lillbrorsan också få en).

Mönster: Lekdräkt - Ottobre, Solhatt - Allt om Handarbete
Tyg: Jofotex

14 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

vilket otroligt härligt set du fått till.
hur har du gjort solhatten har du satt nått stabel" imellan lr har du anv dej av ett bomullstyg inuti för o få den stadig=)
jätte jättefin iaf =)

Hello sa...

Sååå snyggt med rött till de turkosa flodisarna!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Den blev ju jättesnygg. Har väntat på att få se den på bloggen....Kanonbra, och solhatten förstår jag att Hugo vill ha av...

Retro Elephant sa...

Väldigt snyggt, fint med eldrött till det blåa!

//Lina

Sandra sa...

Jättesnyggt!
Fina färgkombinationer!

od Andulky sa...

Superfint!!

Jenny sa...

Vad bra färgerna passade ihop :)

Junebacken sa...

Superhärlig färgkombination!!

Babushkadockan sa...

Så fint!

Villa Nystuga sa...

Vilken klockren färgkombination!

Doris_Assar sa...

Underbart snyggt! Älskar färgkombon!

HugOlle sa...

Jag har kantat med knallorange vilket kanske inte syns ordentligt på bilden. Tyckte det blev fräsigt till det turkosa.

Solhatten är fodrat med ett bomullstyg. Samt att jag har stadgat flodistrikån (för säkerhets skull). Tror dock det skulle funka utan att stadga trikån då den inte är i det sladdrigaste laget.

Tack för alla komplimanger! :-D

lilla hjärtat sa...

Vilket härligt set, snygg kombination

Babushkadockan sa...

Hej! Du har en utmaning på min blogg.
http://babushkadockan.blogspot.com/2009/05/radda-mammorna-utmaning.html