fredag 8 maj 2009

Snabb klänning till Ida


Min granne undrade om jag kunde sy en enkel klänning i stl 122 till sin systerdotter. i födelsedagspresent. Javisst sa jag! En enkel trikåklännig går ju på en pisskvart. Men klockan 17 dan innan hon skulle ha den var den inte ens tillklippt. Så emellan middag, vin med en annan grann, läggning av barn etc ,så knåpade jag ihop denna skapelse. Piffade till den med fickor och matchande ärmar. Ibland jobbar man bra under press tydligen. Min granne blev iaf nöjd och Ida blev enligt henne jättefin i den! Kul kul!

Tyg: Prickig trikå från Ingelise, Blommig trikå från MG Tyger, Cerise mudd från Nea Nobelle
Mönster: Meedom

4 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Som sagt...lite press funkar riktigt bra....Tack så jättemycket för i onsdags. Jag hade jättekul. Lustigt var att pärmen jag nämde om mönster som kommit bort i flytten hittade jag i går av en slump. Letade efter en annan sak plus att jag letade i fel kartong...men glad blev jag.

dajj sa...

Det var bra jobbat! Och otroligt fin blev den ju också. =)

kaoz sa...

Skikkelig kul!!Farger og tyger til å bli glad av =D Kjempefin!!!

Anonym sa...

Kul när allt flyter allt på så smidigt! Jättefin klänning!