tisdag 11 november 2008

Välkommen till världen Maja

Grannen har precis fått en liten Maja, o detta blir hennes present från mig. Allt i storlek 62.

Tyg: grön fleecefilt från IKEA, röd mudd från E-slöjd, blommig trikå från MG Tyger

+++
Kul o lätt att sy i fleece. Tossorna var helt underbara o lätta att sy. Såna blir det definitivt fler av!
---
OL sömmarna hade blivit bättre om man haft en riktig OL-maskin. Därav fick klänningen röd kantning. Vet inte vad jag tycker om blommorna jag gjorde med 3D penna. De ska torka i 24h nu o sen får jag se om de får va kvar eller inte. Antar att de får det då tyget nog blir fult o man rycker bort dem. Sen ska vi inte tala om tryckknappar! Satans j-vlar va de trilskades den här gången. 10 knappar och typ 20 ringar gick det åt. Tången är inte överens med mig!

5 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilket fint litet bebisset. Härliga färger.

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilket fint litet bebisset. Härliga färger.

Anonym sa...

Jättegulligt, fräscht och snyggt, och jag tycker blommorna är snygga. Om de sitter bra ska du absolut behålla dem. Räcker det att det torkar eller måste man behandla på något annat sätt också? angående tryckknappar kan jag tyvärr bara hålla med, det går åt en massa extra för man får inte dit dem där man vill ha dem, och vid riktig otur har de sönder det stackars tyget också.

Mimmi sa...

Håller med! Mottagaren måste bli överlycklig med ett sådant sött set i underbara färger. Man blir glad av det!

Strömming sa...

Toppenfint!!! :D