fredag 7 november 2008

Syfestivalen

Idag var jag på symässan i Kista. Alldeles själv, dvs utan barn eller följeslagare. Förra mässan hade jag barnvagn med så det var sååå sköönt att kunna ströva fritt. Jag kom ca en kvart efter de öppnat o det var pintjockt med folk. Busslasterna hade precis anlänt. Men som tur var hade jag fått en fribiljett så jag tog grädd-filen. Träffade på Man Made, Gekko och Thea. Kul att träffa andra duktiga sybloggare face to face. Vinkar till er igen tjejr om ni råkar läsa detta.
Skulle inte handla så mycket...men det blev några kassar som fick flytta med hem.

Först ut blev E-slöjd.

Sen några billiga 25 kronors metrar.

O sist ut blev MG Tyger.

"Några" kronor fattigare blev man.

Så när pengarna var slut så gick jag till Svenska Mönsters monter till de goa tjejerna Stina o Viveka. Där provade jag nedan från WISH collection 2008. Sååå fint! Underklänningen var helt ljuvlig. Det kändes inte som om man hade nåt på sig. Sen den fina tunikan o jackan till det. Wow säger jag bara...!

4 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Åhh...nu blev jag ännu mer sugen! Ska dit snart. Det mönstrade från E-slöjd ser jättefint ut, vad är det för djur på?

rino sa...

oj det var rejält handlat:-)
Hur känner man igen en sybloggare när man ser en?

HugOlle sa...

Det önstrade tyget frå E-slöjd är en stuvbit med flodhästar på. Jag ÄLSKAR flodhästar (har en tatuerad på rumpan), så det kunde jag inte låta bli trots att det var ett skönhetsfel på den.

He he, ja det är inte helt lätt att känna igen en sybloggare när man ser en. Men jag hade fått ett internt tips från tjejen i NeaNobelles monter att Man Made hade en barnvagn med en kille i NeaNobelle randig velour. Så då hittade jag henne i vimlet i sällskap med två andra bloggare.

Anna-Snoddas sa...

Hmm...jag kom ju också hem med några meter tyg! Jättenöjd med min dag! Var du förbi Mjukatygers monter? De hade små tygtryck på kommande tyger - bla. två jättefina flodistyger!