torsdag 20 november 2008

Triss i Julklappar

Denna beställning är nu äntligen klar. Mössorna gick galant o sy men vantarna var det värre med. Inte helt lätt att sy tummar. Har inte sytt tummvantar förut så det var en utmaning. Sen ska vi inte tala om tossorna. Beställaren ville ha halkskydd så jag gjorde helt sonika sulan i plastad frotté med den plastade ytan utåt. De första sulorna visade sig vara för så så det var bara att klippa till nya större. Sen var själva ihopsättningen inte helt lätt. Det tog mig en stund att färdigställa dessa set. Men fina blev de tycker jag. Hoppas bara tossorna inte e för små. Jag gör INTE om dem ;-). Ju mindre plagg man syr desto svårare.

Tyg: Jofotex, (plastad frotté från Jonic Textilimport, snoddar o mudd från S&S)

5 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Vilken fin liten samling. Verkar vara en bra modell på mössorna och tossorna är ju för söta.

Lallis/Helene sa...

Jättefina set! Kan tänka mig att det var pilligt att göra men resultatet blev ju kanon :)

Gulligan sa...

tjusigt!! vad kul att vi valde nästan samma modell på mössor!!

Fangoria sa...

Åh vad du är skicklig på att sy, seten blev jättefina! Det där tyget är så fint, köpte själv en bit i grönt, sytt ett par byxor till Kiron av dem faktiskt, tänkte våga mig på en mössa till också! =) Kram/ Fangoria

KATTCHING sa...

åh! dom tossorna är så fina!
å du, du frågade om 10cm dragkedjor på min blogg? plånkorna har 12 cm dragkejda, inte 10, och dom köper jag på Ohlssons tyger.
/kattching!