torsdag 9 april 2009

Retro Helgen e snart här!

Det känns som en evighet sen vi bokade Retro helgen. Men nu är det påsk o sen blir det hux flux Valborg. Babushkadockan har som sagt varit i kontakt med Sycenter och de kommer att låna ut följande till helgen:
De kommer som det verkar erbjuda rabatt på maskiner under helgen. Så passa på om det är någon Janome eller Baby Lock du är sugen på.

Deltagarlista:
HugOlle
Babushkadockan
Katarinas Kreativa Sida
Busiga Ungar
Tilde Textil
Kånkarong
Rino
s n o r k

Reservlista:
Hello
familjenM

ManMade var tyvärr tvungen att hoppa av, så snork tar hennes plats då hon stod först på reservlistan. Hör gärna av er omgående om nån av er som är anmälda ej kan delta.

Jag tänkte även att vi kan ta med tyger vi tröttnat på och så kan vi byta tyger med varandra. Vad gäller Retro mönster så har jag en hel del som jag kan ta med. har en massa gamla Stil mönster samt Gynthers mönster bok. Så slipper ni släpa på det... Jag har ju även 2 st symaskiner. En Janome Memory Craft 5200 samt en Baby Lock Evolve. Jag tar ner båda två. Så är det någon som har svårt att släpa på sin symaskin så kan de få låna en av mig eller en från Sycenter. Men meddela mig gärna isf så jag vet hur många maskiner vi har totalt... Jag kommer att maila alla deltagare efter påsk.

4 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Ojoj vad jag ser fra emot denna syhelg...Ska bli så kul att träffa alla vars bloggar men läser men inte har namn på. Glad påsk och ha det så mysigt på landet. Kram Cecilia

Hello sa...

Åh, vad jag hoppas att nån hoppar av ;) Får man vara så självisk? Det skulle vara så roligt att få vara med och att få ta sig den tiden till att sy! Det lär ju inte bli av annars...

rino sa...

det låter superbra att kunna dela några maskiner tycker jag!
Jag tar gärna med antingen overlocken eller symaskinen, vi kan isf diskutera vilken som är lämpligast.

Undrar vad jag ska sy!? Nån som har bestämt sig?

Botilda sa...

Det ska bli riktigt, riktigt roligt! Jag tror att mitt första projekt för helgen blir en liten barnkappa. Möjligen följt av en kappa till mig (men efter ett modernt mönster så det kanske går bort). Och så lockar Sycenter med min drömmaskin - det ska bli otroligt spännande att få testa den! Men jag tar nog med mina valiga också, för enkelhetens skull och under förutsättning att jag kan ha bilen.