torsdag 9 april 2009

Påsk Ränder

Istället för godis så får alla barnen randiga tröjor till påsk. Olika färgställnigar men ändå matchigt. Killarna fick kortärmade och tjejerna 3/4 ärm. Gjorde rullfåll för första gången. I love it. Gud så smidigt. Inget fållande utan bara att köra i overlocken! I like! Dessutom gjorde jag de stora tjejernas tröjor lite längre. Olles tröja blev lite stor i urringningen så på Hugos tröja gjorde jag annorlunda i halsen. Det blev lite vågigt men med en tvillingsöm runtom så ordnade det sig. Blev riktigt bra till slut.

Mönster: Ottobre Creative Workshop
Tyg: Nea Nobelle Campan Trikå


Storlek 92 till Olle.

Storlek 110 till Hugo.

Storlek 116 till Elicia.

Storlek 146 till Pauline.

Storlek 146 till Amelie.

12 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Oj, här är det nån som legat i...för det var väl tygerna från syfestivalen som blivit så fina tröjor?? Att du hinner.....

HugOlle sa...

Jajamensan det var tygerna från Syfestivalen. Har ju varit hemma hela dagarna den här veckan så jag tycker jag borde ha hunnit mer än så här... Har iof sytt ytterligare än som inte är med på bild som jag gav till grannens barn i påskpresent. Så det är egentligen 6 tröjor jag sytt denna vecka. Så...nja det kanske inte var så dåligt knåpat ändå...

Anonym sa...

Härliga paskfärger ja!! Synd att rullsöm inte är nagot till pojkplagg... Glad pask!

Lallis/Helene sa...

Vilka härliga tröjor! Har aldrig testat att sy rullfåll men det måste jag nog ta och göra.

Anna H sa...

Jättefina tröjor, härliga färger! jag har länkat till dig i min blogg, hoppas det är ok!

www.syfroken.se sa...

Vilka snygga färger!
Gillar!!

od Andulky sa...

Härliga tröjor! Har också lagt in dig i min blogglista :-). Hoppas det är ok?
/Anna

Äppel Päppel sa...

Jättefina tröjor i härliga färger!

Strumpetossa sa...

Vilka superhärliga färger!

Retro Elephant sa...

Tröjor i regnbågens alla färger, superläckra!

//Lina

plyschmyran sa...

Vilka underbara tyger!

Annika sa...

Hej
Väldigt fina tröjor, men hur får du rullfållen snygg? Har oxå en babylock och testade men det blev inte bra, tyget var visserligen väldigt tunt och strechigt men du har kanske några tips?
Annika