måndag 15 september 2008

Beställning på väg


Det tog sin tid att svänga ihop detta. Att vara ensam hemma med två barn samt att sambon flyttade in mig o min "syateljé" till klädkammaren skyndade ju inte på processen direkt. Sen blev det lite sprättande o ändrande innan jag var nöjd. Hoppas nu bara beställaren blir det. Fixade även till lappar att sätta på kläderna med logga o tvättråd.
Tyg: kanintyg från jnydesign, brun stretchjersey från Stoff & Stil
Mönster: (byxor) Modifierat Ottobre & (body) Allt om Handarbete

7 kommentarer:

Botilda sa...

Snyggt! Och roligt med kaninkantbanden. Det lägger jag på minnet för framtiden ;-) Att sy i klädkammaren låter däremot inte så skoj.

lilla hjärtat sa...

Jättefint set. Var har du gjort dina fina lappar?

Anonym sa...

Plaggen ser jättefina ut. Och vilka snygga lappar du har fixat till - proffsigt intryck!

Helena sa...

Jättefint set! Fint med kanintyget som kantning.

HugOlle sa...

Tack för komplimangerna. Det värmer särskilt då det kommer från syentusiaster! Det är faktiskt helt ok att sitta i klädkammaren. Lillkillen måste ju få sitt rum snart. Kan ju inte ockupera det i all evighet Lite trångt med tygerna o alla pinalerna bara. Det var faktiskt beställarens idé att kanta med kanintyget. Funkade riktigt bra. De ditsydda namnlapparna är köpta o special-beställda från minanamnband.se. Pappers-etiketterna med tvättråd etc. är egengjorda på datorn o hemmaprintern.

sygryn sa...

Väldigt fina plagg!
När du gjorde papperslapparna med tvättråd, var hittade du tvättrådssymbolerna? Jag har letat, men inte lyckats spara ner, så jag skriver för hand, och det blir inte lika fint. Tacksam för svar!

HugOlle sa...

Jag googlade på tvättråd symboler. Men det finns bla på minanamnband.se (http://www.minanamnband.se/namnband-tvattsymboler-textiletiketter-etiketter.php)