måndag 2 juni 2008

Sommarskjorta till Hugo



Min första skjorta.

Till Hugo att ha på Olles dop. Olle ska få en likadan...typ.

Valde en skjorta med en liten krage för enkelhetens skull. Den var inte helt lätt att sy trots att den inte har några fickor, manshetter eller liknande men det fanns ändå nya grejer att lära. Som knapphåls-vikningen framtill. Innan jag förstod mig på beskrivningen...uj uj... Men lite yoga andning o en paus så föll det på plats. Slutresultatet blev fint tycker jag. Förutom att det översta knapphålet sket sig helt då det var för många lager att sy i. J-vligt tjockt med stygn blev det. O att sprätta två felaktiga knapphål i ett tunt tyg kan bara gå fel. Så efter att det blivit ett litet hål i kanten på kragen så fick jag vända på knäppningen. Så Hugo får tjejknäppning he he. Men det kan han kanske leva med. Sen blev iof nederkanten lite off, men det tänkte jag sprätta o fålla om.

Tyg: Stoff & Stil
Mönster: Ottobre 3/2008

4 kommentarer:

florin design sa...

Vilken fin! Å dopklänningarna nedan var ju fantastiska!
Lägger till din blog bland min alänkar :-)

Retro Elephant sa...

Jättefin skjorta! Tyget är underbart!

Retro Elephant sa...

Jättefin skjorta och tyget är underbart!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Underbar modell./Karolina