onsdag 18 juni 2008

Favorit i repris




Det var ju ett tag sen jag sydde ett-års presenten. Denna provades även på en kompis lilla tjej innan utdelning. Och mamma M blev så förtjust så hon ville ha ett sånt set till sin tjej. Så sagt o gjort, det blev till att beställa mer tyg från S&S o sen sy likasamma fast ändå inte. Klänningen fick knäppning bak o sjaletten blev utan skärm samt t-shirten utan applikation (den blev ju inte särskilt proffsig på t-shirt nr 1), allt enligt önskemål. Sjaletten blev nästan sabb men det fixade jag till med en dekorationssöm som faktiskt gjorde den ännu finare tycker jag. Hoppas bara M hinner hämta den imorrn innan midsommar så att lilltjejen hennes blir fin till ringdansen. Materialet gick på ca 150:-. Så jag hoppas att 400:- inte känns för dyrt för henne för detta set. Det e så himla svårt att prissätta. särskilt om man säljer till vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Matilda had påsig dom helt underbara kläderna hela långa dagen igår...hon var så fin:-) Vi glömde kameran hemma så jag fick inga kort:-( men mormor&morfar har knäppt kort på henne...ska be dom maila över dom till mi i veckan. Tack Tack Anna:-) du är bäst;-)//Kram familjen Andersson