fredag 13 mars 2009

Regnbågsbody gone bad!

Sydde en kortärmad regnbågsbody i stl 74 som ska till Lily & Brorsan. Inga problem där. Men då jag skulle färdigställa bodyn nr 2. En långärmad i stl 80 så vart det värre. Tänkte att jag skulle sy kantningen med tvillingsömmen på BabyLock-en.

Halskantningen gick fint men sen skulle nederkanten kantas o då det blev det för tjockt för BabyLock-en o det hela sket sig rejält.!

Knix sade maskinen o vid sprättning visade sig ett o hål samt en massa svärta. Detta då tyget typ letade sig ner i maskinen. Ja ja...så kan det gå. Så nu ska Babushkadockan få detta UFO för eventuell räddning. Sorry Lily & Brorsan. Det blev en body mindre till din fina shop...

Tyg: Stoff & Stil
Mönster: Allt om Handarbete

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du länkar till mig :) Ja, Babylocken kan vara en diva. Jag har ju inte haft min sa länge men jag försöker ocksa vara lite bitchig till henne ibland ;) ;)

Anonym sa...

Har också sytt bodys av regnbågstyget, och det blir väldigt fint. Men kunde inte en räddning vara att klippa av den och göra den till en tröja?