söndag 1 mars 2009

Moas AIK-stass


Nu är Moas 'Välkommen-till-världen-present' klar. Gav mig på tre plagg jag aldrig tidigare sytt. Hjälmmössa, Klänning med dolt blixtlås och foder, samt sparkbyxor. Hjälmmössan kan ni läsa om i mitt tidigare inlägg. Klänningen va en utmaning. Ett gäng delar som skulle sys ihop samt ett dolt blixtlås. Har adrig sytt blixtlås förut och förstod mig inte på Ottobres beskrivning. Så jag plockade fram Linda Gibsons bok o då förstod jag bättre. Har säker gjort lite egen lösning på det hela. Lite bubbligt blev det i sömmarna men är nöjd 'overall'. Sparkbyxorna var riktigt roliga att sy. Lite pilligt att sy så smått med fötter o allt på en dundrande Overlock-maskin. Men jag körde finliret på den vanliga maskinen. Allt är i storlek 56 men är på tok för stort till lilla Moa 1 månad gammal. Moas mamma blev jätteglad. O bättre för stort än för litet.

Mönster: Ottobre 5/2006
Tyg: Prickig velour från Kalikå och svart jersey från Jofotex

2 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Så gulligt!! Jag sydde också ett par sparkbyxor en gång och jag håller med, det är riktigt roligt!

Efwa - Medea sa...

Hjälp vad gulligt!!