onsdag 18 februari 2009

HugOlles Tygbok



Det här var ett riktigt hästjobb kan jag lugnt säga. Jag har fotat, klippt prover och mätt alla mina tyger (dock ej alla mina vaxdukar)! Sen sorterat o klistrat in dessa i en tygbok. Jag vet inte hur många timmar det har tagit men skulle nog gissa på ca 10-12 timmar. Jag har även sorterat upp alla bilder på den externa hårddisken. Nu återstår "bara" att lägga ut dem överskådligt på bloggen, samt sist men inte minst göra en prislista. Allt för att underlätta framtida beställningar. Har haft detta ok hängandes över mig ett tag nu men kände att jag var tvungen att ta tag i det hela då jag jobbar (läs syr) lättare och effektivare om jag har saker o ting snyggt organiserade runt om mig.

Här kommer en sammanställning över mitt tyglager - ej angivet i antal meter utan endast antal sorter/färger:
  • Velour: 15 st
  • Stretchfrotté. 3 st
  • Trikå - enfärgad: 38 st
  • Trikå - randig: 22 st
  • Trikå - mönstrad: 28 st
  • Mudd: 33 st
  • Bomull - enfärgad: 5 st
  • Bomull - randig: 5 st
  • Bomull - rutig: 5 st
  • Bomull - mönstrad: 44 st
  • Retro: 18 st

7 kommentarer:

Kånkarong sa...

Men, jisses! :) Jag som inte ens har bilder på mina... :/ Och jag visste inte ens att det fanns så många olika muddar! ;P

Mimmi sa...

Oj, vilket arbete, men vad bra det blev! Något sådant skulle man kanske ge sig på (om man orkar) ;-)

Blev extra förtjust i de "taggigt" klippta tygprovverna (för det är väl sicksack-sax som används? Superproffsigt!!!

Jes sa...

Vilken bra ide´ Det kanske man skulle göra när man har lite tid över :)

HugOlle sa...

Mimmi: Va gullig du e som tycker jag e proffsig. Måste då dock erkänna att jag inte ens tänkt på att klippa tygerna med zikzak saxen! Det skulle man kanske ha tänkt på innan!! Iaf bomulls o linnetygerna... Suck! Kul att vara efterklok...not! He he

HugOlle sa...

Kånkarong: Använder även vanlig interlock (tex från Stoff & Stil) som mudd o då blir det ju en del att välja på...

florin design sa...

Vad härligt att ha det så där överskådligt! Jag har länge velat göra samma sak men med ca 400 tyger på lager är det inte längre aktuellt.... Tyvärr för jag skulle gärna ha så där fint jag oxå...

Mysebo sa...

Kan gissa att det känns gutt, att ha kommit så långt. Jag har börjat fota mina tyger, men inte på långa vägar alla och de ligger huller om buller i mina fotomappar... men en dag :-)