måndag 14 juli 2008

Jag har blivit utmanad...

...av F.A.E

Först reglerna:
Svara på alla frågor.
Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

1. Sy klart 104 st näsduksfodral o om jag hinner kanske börja på två kuddfodral
2. Ta hand om mina barn, mitt hem o matlagningen medan min tjuriga sambo klipper gräset o får göra det HAN vill...
3. Läsa bloggar
4. Ringa min mamma
5. Packa väska till Hugo som snart ska till landet med mormor o morfar

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då var jag 28 år...blott...ack dessa ungdomliga dagar... (skärp dig nu kärring!!)
Tänker... Jag jobbade på Ericsson i Kungens Kurva o gick på After Work varje torsdag med min jobbarpolare Mats. Jobbade, festade, solade o trivdes i min bostadsrätt på Telefonplan.

Ställen du bott på?

Ja det har blivit ett gäng med flyttar i mina dagar...

Stockholm med familjen:
Bastugatan, Katarina Kyrkogårdsgränd, Högbergsgatan, Tyska Brinken
Stockholm utan familj:
Skärmarbrink, Hagsätra (med bror o hans kompis), Globen, Kista, Solberga (med sambo/blivande make), Segeltorp (med make), Telefonplan (nyskild)
England: Hove, Brighton
Sen Stockholm igen:
Tyska Brinken (hos päronen), Hässelby, Upplands Väsby (med sambo), Brottby och numer Bandhagen (med alla mina goa killar som jag gillar)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Sluta mitt ordinarie arbete. Starta eget o skaffa en egen rejäl OCH VÄLFYLLD ateljé med en syavdelning o en scrapbookavdelning o sen jobba med det halvtid för rolighetens skull. Leva av räntan.
2. Skaffa ett barn till o sen vara hemma med mina barn resten av tiden
3. Köpa ett stort hus med en härlig tomt samt betala för städning o annat shit..
4. Ta körkort o köpa en glassarbil samt en sjysst familjebil.
5. Betala av mina o familjens skulder samt skänka till välgörenhet samt investera för mina barns framtid.

Jag skickar utmaningen vidare till: Babushkadockan, SKROTdesign, smock syr o babblar, Ljuslyktans Sken

1 kommentar:

Sandra sa...

Nu har jag svarat på din utmaning, men jag hade ingen att skicka den vidare till.