torsdag 4 juni 2009

Skepparmössa & Emilskjorta

Igår var det Gårdsfest på ungarnas dagis. Temat var Astrid Lindgren. Panik utbröt!! Vad skulle de ha på sig. Hugo fick låna Pippi kostym av grannen o sen satte jag igång till att sy en mysse o en skjorta a la Emil stuk till Olle. Hur som helst så hann jag inte sy klart skjortan. Den blev klar idag. Men i reserv hade jag en omlottskjorta i Emiltyg hängandes som fick komma in som reservplagg.

Så här blev det färdiga resultatet. Nöjd blev jag... Tra la la. Snickerboa hoppfaddera...

Tyg: Åhléns
Mönster: Börnetöj - Elsbeth Gynther

Närbild!

En skepparmössa som fick tjäna som en Emil mysse! Tack Katarina för mönstret o den braiga beskrivningen!! Lyckades på första försöket. Den blev dock i minsta laget. Förminskade mönstret som var stl 54.

Tyg: Jeans gardin från IKEA
Mönster: Mönsterbyte med Katarina


Så här såg plutten ut igår. Sötaste Emil av alla - så klart! ;-)

7 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Snygg!!! Jag älskar verkligen den modellen på skjorta.

Retro Elephant sa...

Jag älskar emilskjortor!

//Lina

Vindling sa...

Jättesnygg skjorta. :)

Hello sa...

Men gudars, vilken söt Emil!!!

Palven sa...

Supercoolt - det bidde verkligen en liten Emil =)

lilla hjärtat sa...

Hur söt får man vara....lilla EMIL! Då fick han ju en skjorta på köpet att ha i sommar ; ) så kan man ju oxå se det, hihihi. Den blev jättefin och ser så välsydd ut.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Himmel vad han är likt dig....Men jag tror han är sötare som Emil än du!!! Jättefin skjorta och himla snygg mysse....