onsdag 18 mars 2009

Gårdagens tygfynd

Igår skulle jag en sväng till Tygverket på S:t Paulsgatan i jakt på ett häftigt trikå tyg jag sett på ikke tikke theo's blogg. Kom dit 10.45 men de öppnade inte förrän kl 11 till min förvåning. Så tog jag en stros till Söders Tyger där jag köpte tvillingnålar samt en stuvbit. Sen tillbaks till Tygverket. Tänk att jag aldrig har varit där förut. Vilket hav av tyger. Inte världsbilliga men ack så fina. Hittade tyget i fråga men kunde inte låta bli ett sååå fick trikåtyg med gröna retroblommor som jag bara var tvungen att inhandla till mig själv. Ska ju snart på en kryssning så jag tänkte sy nåt fint till mig själv tills dess. Dit kommer jag gå fler gånger. Rena paradiset....kan göra vem som helst till en fattiglapp. Köpte även en stuv med roliga bilar som jag tänkte använda till applikationer.

Sen inte nog med det så kom min beställning från Ingelise (Allt om Handarbete). 3 meter var av ett fint trikåtyg med bilar samt ett prickigt jag behövde för att göra fler av dessa klänningar som jag har på beställning.

Så det blev "lite" mer än ikke tikke's tygtips som landade i min tyghylla. :-D

Retro trikå från Tygverket

Cartoon trikå från Tygverket

Applikationstyg från Tygverket

Viscosjersey från Söders Tyger

Prickig trikå från Ingelise

Bil trikå från Ingelise

10 kommentarer:

Mimmi sa...

Jösses Amalia, hur coolt var inte Cartoon-tyget! Verkar det bra i kvalitén? Vad kostade det?

Tror jag måste hitta någon som kan "langa" ;-)

Helena sa...

Alltid kul att fylla på tygförrådet! Retrotrikån från Tygverket var riktigt snygg.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Vad roligt med en bra tygaffär till. Vart låg den sa du?? Måste försöka hitta dit innan syhelgen kanske....Tyget med bilrader var jättehäftigt.. Kram

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Åh, hann du beställa av bilarna innan de tog slut. Skulle beställa idag, men då var det försent:-(

Junebacken sa...

Det översta tyget är ju alldeles fantastiskt!
Biltyget har jag också funderat på att köpa men när det gäller Allt om Handarbete så kommer jag liksom aldrig till skott, vet inte varför.

[ LiEmEl ] sa...

det där retroblommiga förstår jag att du inte kunde låta ligga kvar i hyllan... så underbart det var!!
hur gör man för att best från ingelise?? jag har suktat efter det där tyget i andra bloggar men inet vetat vart det kommer ifrån??
mycket fint o fina tyger här =)

HugOlle sa...

Cartoon trikån kostade 129 kr/m och retro trikån 179 kr/m.

Vilken tur att jag hann beställa från Ingelise då innan tyget tog slut. Det var en lyckträff. Såg sen när jag köpte det nya numret av Allt om Handarbete att det tyg jag just beställt (bilrads-tyget) var med där. O inte var det så dyrt heller. Ca 60 kr/m (om man köpte 3m).

Man beställer deras tyger via shop-en på www.alltomhandarbete.se

Anonym sa...

supersnygg retrotrikå!!!! Har du lust att köpa ut????

HugOlle sa...

Mimmi & Mallaching
Det är klart jag kan hjälpa till med "langning". Cartoon trikån är mjuk o mysig i kvalitén, retrotrikån är lite stummare pgav det tryckta motivet. Båda tygerna verkar ha riktigt bra kvalité. Har dock inte provtvättat ännu. Maila mig!! :-D

Anonym sa...

Kul att du hittade mer fodis pa tygverket!! Vad go o nöjd din pojk ser ut i sin cartoon-dress :)