lördag 11 oktober 2008

Pippi på kläder


Min brorsdotter fyllde 4 den 1/10. Imorrn är det vuxenkalas och då ska hon få detta set. Hon älskar Pippi Långstrump så det var ett givet tema.

+++
Fin kombination med det blå tyget o det röda. Kul ficka på klänningen.

---
Tröjan blev alldeles för stor i halsen (Ottobre mönster). O den täcksöm jag valde gjorde att det blev lite bubbligt. Dessutom blev klänningen väldigt bred så den tog jag in med 3 cm på var sida.

Tyg: Trikå-Eva, Pippityg från Åhléns, Röd mudd från S&S
Mönster: Mulitsnitt 5.14 (klänning) & Ottobre

5 kommentarer:

Bustråden sa...

vad fina de blev, härliga färger, vet inte men om du kortat halsmudden kanske det blivit lagom i halsen med men svårt att veta när jag inte ser det i verkligheten, fina detaljer med pippi

Jes sa...

Vilka fina kläder :) Dom skulle våran K gilla :)

lilla hjärtat sa...

Jättefint pippi set, jag kan tänka mig att hon blev glad ; )

Helena sa...

Jättefina kläder. Fint med pippifickan på klänningen!

Anonym sa...

Verkligen fint set. så snyggt med det röda mot det blå, och pippityget gör sig riktigt bra mot trikån.