torsdag 28 augusti 2008

Imorrn ska det sys...

...för fulla muggar. Har redan klippt till bitarna av yttertyget. Det blev den grå ullbouclén från Stoff & Stil. Ska erkänna att jag tvättade den på 30 grader vanligt program vilket resulterade i att det krympte 25% istället för de 10% som de angivit. Men de var jätte trevliga o snälla o skickade omgående en ny bit så att det skulle räcka till kappan. Tvättade denna bit på 30 grader/ylleprogrammet denna gång. Då krympte den inte 25% men iaf mer än 10. Blir så arg på mig själv att jag hade så bråttom första tvättomgången. Tygbitarna blev lite olika i styrsel, men utseendet är densamma. Hoppas kappan blir ok trots detta... Det ska bli jättekul o spännande men samtidigt lite läskigt då jag aldrig sytt något så här avancerat förut. Kommer sakna grabbarna dock...de sover väl antagligen när jag kommer hem på kvällarna... Sniff o snyft...

O tack supersnälla goa mamma för att du passar dem imorrn! O tack Peter för att du ställer upp den här helgen. Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna

Tack för trevlig samvaro på kapphelgen.
Nu feedar jag på din blogg!
Jag gillar allt på den o tycker du var superduktig på kapphelgen. Du har en mycket fin känsla för färg och form.
Jag har även anmält mig för nyhetsbrev på http://www.svenskamonster.se
och varit inne och blivit superinspererad av den fantastiska Viveka på
http://www.vikangarn.se, hon är verkligen konstnär och var superkul att umgås med över symaskinerna…
Härligt med kvinnor som är generösa med sina kunskaper på ett avslappnat sätt!

Vi hörs! Kram Nettan (på internet är jag Intern1n)

HugOlle sa...

Hej Nettan!
Va kul att du hittade hit! Tack för dina snälla ord. Provade kappan med huva när jag kom hem o beslöt att göra några ändingar. Se mitt senaste inlägg (kommer strax). Den kommer bli lie crazy! :-D