torsdag 5 juni 2008

Katastrof klänning...



Även jag/mamma ville bli fin till dopet så en klänning kan man ju slänga ihop tänkte jag. Hade en bild i Stoff & Stils katalog samt även beställt detta mönster från Stoff & Stil i stl 40 o ett storblommgt tyg från samma affär... Dessutom verkade den enkel att sy ihop. Klippte o sydde så långt som på bild på en o samma dag (igår). Klockan 23 gled den på min kropp för provning. Jisses! Det belv en mammaklänning. En j-vla särk! Såg ut som en strandad val i den. Sexig NOT! Det blev som en puff upptill vid rynkningen o sen bara stod den ut från kroppen. Inget fall alls! Felval av tyg. Den är ju ite i närheten av bilden. Vet inte hur jag ska rädda denna kreation. Känns synd att kassera. Den måste hursohelst kortas av o tas in. Sen funderar jag även på att sprätta upptill o släta ut, skita i rynkningen. Tips mottages tacksamt!

11 kommentarer:

Y sa...

den kan se mkt bättre ut när du rör dig. Testat nåt skärpliknande i midjan? eller blir det städrock då? ;-)

HugOlle sa...

Jaa det gör det. Städrock med en bullmage! Not snyggt!! Man ser skittjock ut i den!

Anonym sa...

Ta in den sa mycket som du vagar i sidsommarna och kanske kan du aven lagga insnitt bak i ryggen? Det borde hjalpa med formen, men det ar mojligt att den kommer forbli "bullig" vid magen utan insnitt framtill. Men med insnitt fram andras modellen en hel del, sa det ar nog ingen bra ide.

Anonym sa...

Vad händer om man sätter rynk precis under bysten oxå då, men ett resårband på insidan? Och kanske tar in vidden lite nertill, så kan den nog bli väldigt söt tror jag. Tyget är ju helt underbart snyggt, så det är ju synd att inte kunna använda den??

á Yeliqa sa...

Så synd att du inte blev nöjd. På bilden ser det jättefin ut och tyget är så snyggt:)
Känner igen mig i det där att känna sig som en strandad val. Har försökt sy lite klänningar med vidd som är så populärt nu och så snyggt på alla andra, men själv ser jag höggravid ut. Vet inte om det bara är att jag är ovan vid känslan och känner mig obekväm eller om även andra får sig en chock när de ser mig :)

Gekko sa...

Vad synd! Den ser ju toksnygg ut och tyget är ju för härligt! Hur tror du det blir om du gör två insnitt under bysten fram och kanske bak och ev släter ut rynkningen lite? Jag spånar bara, har inte jättebra koll på sånt. Kanske testtråckla insnitt för att se om det är nåt att våga sig på? Lycka till!

Sarsen sa...

Jag tycker du ska göra den till en kortare klänning/top som du kan bära med ett par snygga tights. Man ser inte så stor ut om man visar mer av benen. Längden du ska välja beror lite på din kropps typ. Tyget är underbart men det blir lite mycket av det goda om det är en lång klänning tycker jag.
Du kan ju ta in lite av rynkorna också det kommer hjälpa massor!

Man kan inte alltid sy perfekta kreationer, det gör du ju annars så misströsta ej!

rino sa...

på bilden ser klänningen jättesnygg ut så försök rädda den! Jag har gjorde samma misstag i vintras och tog ett tyg utan fall(kolla min blogg).Lyckades inte rädda den så bra...
Du kanske kan prova knytband i sidorna eller helt enkelt klippa av den till tröja (ev med "mudd" av samma tyg nere)?

HugOlle sa...

Tack alla snälla ni för alla tips! Till en början ska jag korta av den till strax ovanför knät samt ta in den så mkt det går. Ser den fortfarande hemsk ut så kommer jag minska på rynkorna fram och/eller gör band i sidorna. Har ett limefärgat trikåtyg som jag tänkte sy tights av. Fotar o meddelar i veckan hur det hela framskrider.

HugOlle sa...

Nu är den räddad! Puh o pust!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Ja, slutresultatet blev jättesnyggt. Gillade tightsen till. Vart har du hittat det mönstret??
Cecilia