onsdag 28 maj 2008

Dopklänningen färdig!!!

Projekt Olles dopklänning inleddes i söndags. Gick fortare än jag trodde att sy denna kreation. Nämligen 3 dar. Totalt ca 10 timmar. Fastnade tidigt på ett av de första momenten, nämligen fodret. Men till slut kom jag på det... Orginalmönstret hade dekorsöm men jag valde en bred spets mellan styckena samt en smalare som dekoration framtill istället för ett sidenband. Vilket gav en mer antik look vilket jag jag gillar skarpt.
Blev väldigt nöjd med slutresultatet.
Hela klänningen framifrån.

Spetsdetaljer fram.

Detaljer bak.

Hela klänningen bakifrån.

Tyg, spets och mönster: Stoff & Stil

3 kommentarer:

underbarn sa...

Oj så fin den är!! En sån önskar jag att mina pojkar hade när de döptes! Verkligen helt underbar!

elska sa...

Underbart vacker!

Babushkadockan sa...

Superfint! Jag ska ta fram ett dopklänningsmönster till Svenska mönster så fot jag hinner, funderar på något man kan sy i linne.