måndag 28 april 2008

Min allra första T-shirt


Det allra första större trikå-skapelsen till och med!

Blev riktigt nöjd då jag hade föreställt mig värsta skräcksenariot. Såg framför mig hur halslinningen blev sned värre och hur alla sömmar krullade sig i 180!! Men det gick riktigt bra att sy sömmarna med trikåsöm samt trikåsöm o raksöm på muddvävs-kantningen. Jag tog dock det stadigaste trikåtyget jag hade o sen strök jag dit mellanlägg på avigan vid axelsömmen. Det hade dock räckt att bara ha mellanlägg på ena stycket. Nåt annat att även tänka på nästa gång är att klippa mindre sömsmån o istället ta till extra på längden. Själva innersömmen på kantbandet hamnade "lite" utanför. Så nästa gång ska jag ha 4-4,5 cm muddvävsremsor istället för 3,5 då jag gillar en lite bredare kant. Det är en stl 80 men är lite större än så. Men hellre för stor än för liten...
Tyget är från Jonic Textilimport

2 kommentarer:

Millan sa...

Vilken fin tröja!
Vart har du hittat det tyget?

Babushkadockan sa...

Superfin, jag tror Olle kommer att bli jättestolt!